Favorieten make-up


De allerleukste artikelen om te lezen vind ik favorieten en dan van huidverzorging of make-up. Voorgaande weekenden heb ik al mijn ochtendroutine en avondroutine gezichtsverzorging behandeld, deze keer is mijn favoriete make-up aan de beurt!

Primer

Mijn favoriete primer is de Diorskin pore minimizer. Deze primer zit in een tubetje met een pompje en 1 pompje is exact de goede hoeveelheid voor mijn gezicht, reuze handig. De primer verdeeld makkelijk en ik vind het gevoel van siliconen op mijn gezicht niet erg, juist lekker glad.

Foundation

 

Het feit dat ik hier een foundation kan vermelden is al een wonder op zich. Ik denk dat ik minimaal 30 verschillende foundations heb geprobeerd, van €10 per flesje tot €100! per flesje. Er is geen foundation die droge plekjes camoufleert in plaats van accentueert.

Ik gebruikte altijd de Teint Ideal foundation van Vichy, maar deze moet ik wel mengen met een druppel serum. Anders accentueert deze toch nog velletjes. Maar dit was tot nu toe de beste optie.

Sinds kort gebruik ik echter van Clarins de extra comfort foundation. Deze kan ik de meeste dagen zonder serum erdoor heen gebruiken. Deze foundation heeft alleen weer andere nadelen: het zit in een pot en droogt ook niet echt op mijn huid, als ik ’s middags heb gebeld geeft de foundation nog steeds een beetje af aan mijn telefoon. Maar hoe het eruit ziet op mijn gezicht is doorslaggevend.

Ik heb nog geen pot gekocht, want ik heb nu 2 testertjes om de beste kleurmatch te bepalen. Daarom kan ik van deze geen foto nemen.

Concealer

 

Mijn favoriete concealer is een ware klassieker, mijn moeder gebruikte deze vroeger ook al, namelijk de Touche Eclat van Yves Saint Laurent. Er zit een kwastje aan de huls, door een druk op de knop komt er concealer aan het kwastje, ik vind dit systeem  erg fijn werken.

Deze concealer trekt bij mij niet in de lijntjes onder mijn ogen en blend heel makkelijk met mijn huid of foundation.

Poeder

 

Ik gebruik als poeder de MAC prep + prime transparent finishing powder. Deze is zoals de naam al doet vermoeden transparant waardoor ik niet op zoek hoef naar de goede kleur.

De poeder is heel fijn van structuur, waardoor hij echt bijna niet zichtbaar is en geen poederige finish geeft. Wel matteert en fixeert deze poeder de vettige foundation die ik hierboven heb beschreven enigszins.

Op de foto is te zien dat ik de bovenste laag van mijn poeder af heb moeten schrapen, zonde! Er kwam geen poeder meer af en volgens de dame van MAC heb ik er onbedoeld een laagje overheen gebracht die de poeder verstopte. Waarschijnlijk is een aantal keer mijn foundation te nat geweest met afpoederen. Nu doe ik na mijn foundation dus eerst mijn ogen en dan pas ga ik afpoederen.

Blush

 

Ik heb 2 favoriete blushes, mijn meest favoriete blush is de Deep Throat van Nars. Deze is vrij roze en heeft een heel subtiel shimmertje, hij is echt prachtig. Wel vrij sterk gepigmenteerd, een klein beetje aanbrengen geeft al ruim voldoende resultaat!

De Blush Prodige van Clarins is ook heel erg mooi, deze kleur 02 is meer peachy en heeft ook iets meer shimmers. Ik wissel deze 2 af, al heb ik een ligt voorkeur voor de Nars blush.

Bronzer

 

Ik heb best even gedaan over het kiezen van een bronzer. De een was te oranje, de ander was te glimmend. Maar de Star Bronzer van Lancome in kleur 03 is precies goed, ook qua pigmentatie. En daarnaast ruikt hij ook nog eens heerlijk!

Highlighter

 

Hoewel ik nog steeds ooit graag albatros van Nars wil proberen heb ik al een super mooie highlighter in mijn bezit, namelijk de vivid baked golden lights van Make-up Revolution. Ik gebruik de highlighter op mijn wenkbrauwbot, in mijn binnenste ooghoek en op mijn jukbeenderen.

Subtiel aanbrengen op de jukbeenderen is door de sterke pigmentatie een must. Nu doe ik dat nog met mijn blushkwast, graag zou ik nog eens een speciale highlighterkwast aanschaffen.

Oogschaduwbasis

 

Ik breng nooit oogmake-up aan zonder basis, zelfs al draag ik alleen eyeliner. Mijn favoriet is zonder twijfel de Shadow Insurance van Too Faced. Hierdoor gaat oogschaduw gewoon niet van zijn plek. Ik ben weleens heel fout met een uitgebreide ooglook gaan slapen en de volgende morgen zat alles er nog perfect op.

De Shadow Insurance zit in een makkelijk te doseren tubetje en brengt prettig aan.

Oogschaduw palette

 

Mijn favoriet der favorieten is toch wel de naked 2 van Urban Decay. De variatie in kleuren en finishes is top, de kwaliteit is top en de pigmentatie is ook top. In principe heb je aan dit palette genoeg, door de variatie kun je voor elke gelegenheid wel een look maken.

Maar het garden escape palette van Clarins verdiend ook een eervolle vermelding. Dit palette kocht ik nadat ik ermee was opgemaakt tijdens een workshop. Ik wilde graag kennismaken met kleuren die ik niet snel zelf zou uitzoeken en dat resulteerde in een prachtige groene ooglook, ik was verkocht.

Alle kleuren hebben een heel subtiel shimmertje en zijn goed gepigmenteerd. Ik ben erg blij met dit palette, de roze en bruine kleur gebruik ik ook weleens in combinatie met de naked 2 of een sleek palette.

Oogpotlood/eye liner

 

Vaak gebruik ik gewoon oogschaduw langs mijn bovenste en onderste wimperrand. Maar als ik oogpotlood gebruik heb ik een duidelijke voorkeur, namelijk de 24/7 glide on eye pencils van Urban Decay. Deze blijven goed zitten en brengen boterzacht aan, dit heeft bij mij als nadeel dat de punt snel bot wordt, vaak slijpen dus.

Ik heb de kleuren zwart, grijs, bruin, groen, blauw en paars. Het zijn best donkere tinten, maar dat maakt een ooglook helemaal af.

Als vloeibare eyeliner gebruik ik de superliner perfect slim van l’oreal. Deze zet zoals de naam al beloofd inderdaad mooie dunne lijntjes en blijft de hele dag goed zitten. Deze lijkt me ook perfect voor het zetten van een wing. Alleen die techniek heb ik zelf nog niet helemaal onder de knie.

Mascara

 

Mijn favoriete mascara is Le Volume van Chanel. Het gebruiken van producten van Chanel geeft me altijd zo’n ultiem verwend gevoel, maar dit is ook nog eens een fantastische mascara. Lengte en volume! En mijn wimpers worden niet knoerthard, maar blijven buigbaar.

Wel heb ik even moeten oefenen, in het begin had ik steeds mega spinnenpoten. Ik had hem zelfs bijna weggegooid. Maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet. Van de meeste favorieten heb ik wel een back-up, maar van le volume zelfs meerdere!

Wenkbrauwpoeder/gel

 

Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik een kitje van Catrice. Ik meng de kleuren en vul mijn wenkbrauwen in. De pigmentatie is oké, deze is favoriet vanwege de koele ondertoon.

Vervolgens fixeer ik de kleur en het model van mijn wenkbrauwen met de transparante wenkbrauwgel van John vG. Deze gel wordt niet te hard als hij opdroogt.

Lippen

 

Ook hier kon ik geen keuze maken tussen 2 producten. Of eigenlijk 3: vaak draag ik gewoon een laagje 8 hour cream van Elizabeth Arden op mijn lippen. Maar die is niet speciaal voor lippen natuurlijk.

Als ik lipstick draag is het de Pure Color Envy van Estee Lauder, helaas gaat dit niet altijd door droge lippen. Ik heb 2 kleuren. Desirable is een oudroze kleur en Insatiable Ivory is meer bruinig oranje.

Ik heb best veel lipgloss, maar mijn favoriet is de Eclat Minute van Clarins in kleur 04. Ten eerste ruikt deze heerlijk, ten tweede brengt hij fijn aan en ten derde blijft hij voor een gloss verrassend lang zitten.

Setting spray

 

Als laatste stap gebruik ik de De-Slick oil control setting spray van Urban Decay. Deze spray bevat geen verzorgende ingredienten zoals sprays van andere merken, maar heeft als enige functie fixeren van make-up. Dat vindt ik totaal niet erg, want hij doet echt wat hij beloofd. De make-up zit als een huis na gebruik ervan.

Deze spray laat ook een eventueel poederig effect verdwijnen en zit in een sprayflacon. Na opsprayen nog even goed laten drogen en ik kan er de hele dag tegenaan.

Ik heb een fles van de All Nighter setting spray van Urban Decay staan voor als de de-slick op is, ik ben benieuwd naar het verschil.

Zo, dat was hem dan, bedankt voor het lezen! Ik zal sommige producten later uitgebreider behandelen in een eigen artikel. Heb je verzoeknummers hoor ik dat graag. Ik ben heel benieuwd wat het make-up product is waar jij niet meer zonder kan, je absolute favoriet!

Volgend weekend zijn mijn kwasten aan de beurt en deze week komen er ook tussendoor weer artikelen, dus stay tuned! Ik ben te volgen via bloglovin 🙂

8 gedachtes over “Favorieten make-up

  1. Waaaauw, wat een hoop prachtige make-up items heb jij in je bezit ❤ Love it! Ik ben zelf vooral heel erg benieuwd naar prep and prime van MAC en de blush Deep Throat van NARS! Absoluut producten die nog op mijn wishlist staan!

    Like

Geef een reactie

